Buildings In City Against Sky On Sunny DayBuildings In City Against Sky On Sunny Day

Nyheter

2025-04-15

Hur ser framtidens marknadsföring och kommunikation ut? Hjälp oss hitta svaren.

AI förändrar roller, arbetssätt och kundförväntningar i rasande takt – men vad innebär det egentligen för dig som arbetar med marknadsföring och kommunikation? På Hammer & Hanborg har vi i över 20 år analyserat arbetslivets utveckling inom vår nisch. Nu vill vi, med din hjälp, ta reda på vad som väntar härnäst.

MarknadsforingMarknadsforing

På Hammer & Hanborg by Jurek drivs vi av en tydlig mission: Att vara med och skapa framtidens professionella liv. Och vi är ständigt intresserade av hur marknadsföring och kommunikation ska komma att utvecklas. Dela dina tankar med oss i vår senaste undersökning.

👉 Delta i undersökningen här

AI påverkar roller, arbetssätt och processer. Kundernas förväntningar utvecklas snabbt. Nya krav ställs på teamens kompetens, struktur och kultur. Och frågorna är många: Hur kommer marknadsföringen att förändras de närmaste åren? Vilka roller kommer att uppstå och vilka kommer att försvinna? Hur ska arbetet organiseras? Och kommer det ens att behövas marknadsförare när så mycket kan automatiseras?

Vi gör den här undersökningen för att förstå mer – men också för att fortsätta vara Nordens bästa rådgivare för våra kunder, organisationer som funderar på hur de ska bygga upp framtidens marknads- och kommunikationsfunktioner.

Det här är inget nytt grepp för oss, i 20 år har vi undersökt arbetslivets förändring inom vår nisch, och vi har tack vare era kloka svar, gång på gång kunnat peka ut trender långt innan de blev mainstream.

♦ Redan när arbetsgivare diskuterade om det ens skulle vara tillåtet att vara inne på Facebook på arbetstid, kunde vi visa att det snart skulle finnas roller som arbetade uteslutande med sociala medier.

♦ I första utgåvan av vår bok Framtidens professionella liv (2017) beskrev vi hur arbete i framtiden inte skulle likställas med kontor, utan att vi skulle hämta inspiration från helt nya platser, före pandemins hemarbete.

♦ Och vi var tidiga med att se hur internkommunikatörens roll genom den digitala transformationen utvecklades från budskapsbärare till förändringsledare.

Nu vill vi ta reda på vad som väntar härnäst. Genom vår nya undersökning bygger vi vidare på de insikter vi under många år utvecklat. Jag hoppas att du vill bidra med din bild av framtiden! Det tar bara några minuter och ditt perspektiv hjälper oss att skapa insikter vi delar vidare till hela vårt nätverk.

👉 Delta i undersökningen här

 

Har du frågor om undersökningen? Välkommen att kontakta vår affärsutvecklare Karin Netzell på karin.netzell@hammerhanborg.com