Med hjälp av vår metod kan du ställa om hela din marknadsavdelning för att möta förändrade kundbeteenden. Det räcker inte med att rekrytera den senaste kompetensen. Vi måste också använda den outnyttjade potential som redan finns internt. Genom vår sexstegsmetod kan ni transformera hela er marknadsföring.

6 steg till framtidens marknadsföring
Framtidens marknadsavdelning
Vad blir viktigt när vi bygger framtidens marknadsavdelning och hur kommer den att se ut? Kommer den traditionella marknadsavdelningen att finnas kvar över huvud taget? Vi ser att det blir allt svårare att dra skarpa gränser mellan avdelningar, funktioner och team i organisationer, vi behöver öka samarbetet och organisera arbetet runt kundresan och vilket värde som skapas.
Även om marknadsavdelningen i sin nuvarande form kommer att försvinna så kommer marknadsföringen få ökad betydelse för organisationer i framtidens professionella liv. Skälet till det är att i dagens kundresa är det inte längre en skarp gräns mellan marknadsförening och försäljning.
Satsa på dina medarbetare
Många organisationer försöker attrahera medarbetare med nya kompetenser som är otroligt svåra att hitta. Samtidigt brottas man med interna motstånd och att skapa en innovativ kultur. Det finns en stor outnyttjad potential i dagens marknadsavdelning som man kan komma åt genom att utveckla de medarbetare som finns i organisationer.
Många marknadschefer brottas med frågor som:
- Hur gör man för att möta nya kundbeteenden?
- Hur ställer man snabbt om en traditionell organisation?
- Hur kan man mest effektivt uppdatera hela marknadsföringen?
Därför har vi tagit fram en sexstegsmetod för att skapa en snabb organisation som kan fortsätta att vara relevant för kunder och användare.
6 steg till framtidens marknadsföring följer nedan:












Redo att transformera er marknadsföring?
Ta kontakt med Karin, så hjälper hon dig vidare.