Feedback - Framtidens professionella livFeedback - Framtidens professionella liv

Feedback vad är det och hur gör vi för bäst effekt?

Under en heldag går vi grundligt igenom feedback, forskning och fakta samt övningar. Att använda sig av feedback innebär att alla anställdas relationer blir bättre och då också arbetsmiljön. Det innebär att utvecklingen går snabbare, att ni får inbyggt i kulturen att ni hjälper varandra framåt.

Varför ska vi avsätta tid för detta?

Feedback är något som många vill använda sig av enligt flera rapporter. En majoritet så ofta som dagligen. Det kan kännas svårt med feedback, att det bir fel, svårt att börja eller att det inte blir av.

Hur motiverar jag mig själv/mitt team/ledningsgruppen att använda feedback? Varför ska vi avsätta tid till detta? Enligt Gallup så presterar organisationer som använder sig av kontinuerlig feedback 202 % bättre än organisationer som inte gör det. Så har du råd att avstå?

Att använda sig av feedback innebär att alla anställdas relationer blir bättre och då också arbetsmiljön. Det innebär att utvecklingen går snabbare, att ni får inbyggt i kulturen att ni hjälper varandra framåt. Organisationens utveckling går fortare. Individernas utveckling gör ofta att alla känner en större meningsfullhet och nytta med arbetet, där de kan uppfylla ett syfte och växa. Organisationens attraktivitet ökar och talangerna trivs.

Feedback workshop - heldag

Under en heldag går vi grundligt igenom feedback, forskning och fakta samt övningar. Synsätt som underlättar vid feedback, samt hur varje anställd/teamet kan använda feedback i vardagen, går vi igenom. Många aha-upplevelser och en energiboost innebär denna workshop.

Vi tittar även strategiskt på hur feedback kan kopplas till era värderingar, vision/mission/mål och arbetar med hur det ser ut på individ/teamnivå. Hur passar dessa med feedback (given på det sätt som är tryggt och ger resultat)? Hur ger vi feedback kopplat till dessa?

Om alla får arbeta med dessa frågor och komma på egna lösningar så blir engagemanget större och chansen att det händer positiva saker även efter workshopen ökar. Målet är att alla vet konkret vad som förväntas i beteendet och strävan i arbetet med feedback, så att resultaten blir mer varaktigt än en dags workshop. Detta ger feedback som är mer fokuserad och oftare kopplad till just mål/mission/värderingar så att anställda medvetet själva hjälper varandra att uppnå dessa med hjälp av feedback. Hör av dig till Amanda Ekman för bokning eller frågor!