Framtidens marknadsavdelning - robotFramtidens marknadsavdelning - robot

Så blir marknadsföringen snabbare, mer flexibel och internt driven

Förändrade kundbeteenden driver utvecklingen och 40 % av marknadscheferna är osäkra på hur de ska organisera sig.

Med hjälp av vår metod kan du ställa om hela din marknadsavdelning för att möta förändrade kundbeteenden. Det räcker inte med att rekrytera den senaste kompetensen. Vi måste också använda den outnyttjade potential som redan finns internt. Genom vår sexstegsmetod kan ni transformera hela er marknadsföring.

Hammer & Hanborgs sexstegsmetodHammer & Hanborgs sexstegsmetod

6 steg till framtidens marknadsföring

"40% av ledarna inom marknadsföring är osäkra på hur de ska organisera sig."

Framtidens marknadsavdelning

Vad blir viktigt när vi bygger framtidens marknadsavdelning och hur kommer den att se ut? Kommer den traditionella marknadsavdelningen att finnas kvar över huvud taget? Vi ser att det blir allt svårare att dra skarpa gränser mellan avdelningar, funktioner och team i organisationer, vi behöver öka samarbetet och organisera arbetet runt kundresan och vilket värde som skapas.

Även om marknadsavdelningen i sin nuvarande form kommer att försvinna så kommer marknadsföringen få ökad betydelse för organisationer i framtidens professionella liv. Skälet till det är att i dagens kundresa är det inte längre en skarp gräns mellan marknadsförening och försäljning.

Satsa på dina medarbetare

Många organisationer försöker attrahera medarbetare med nya kompetenser som är otroligt svåra att hitta. Samtidigt brottas man med interna motstånd och att skapa en innovativ kultur. Det finns en stor outnyttjad potential i dagens marknadsavdelning som man kan komma åt genom att utveckla de medarbetare som finns i organisationer.

Många marknadschefer brottas med frågor som:

  • Hur gör man för att möta nya kundbeteenden?
  • Hur ställer man snabbt om en traditionell organisation?
  • Hur kan man mest effektivt uppdatera hela marknadsföringen?

Därför har vi tagit fram en sexstegsmetod för att skapa en snabb organisation som kan fortsätta att vara relevant för kunder och användare.

6 steg till framtidens marknadsföring följer nedan:

Skapa förståelse - Framtidens professionella livSkapa förståelse - Framtidens professionella liv
6 Steg Till Framtidens Marknadsforing6 Steg Till Framtidens Marknadsforing
Analysera kompetensgapAnalysera kompetensgap
6 Steg Till Framtidens Marknadsforing6 Steg Till Framtidens Marknadsforing
Bygga upp strukturBygga upp struktur
6 Steg Till Framtidens Marknadsforing6 Steg Till Framtidens Marknadsforing
Ny KunskapNy Kunskap
6 Steg Till Framtidens Marknadsforing6 Steg Till Framtidens Marknadsforing
eqeq
6 Steg Till Framtidens Marknadsforing6 Steg Till Framtidens Marknadsforing
InkluderandeInkluderande
Inkluderande innovation - Hammer HanborgInkluderande innovation - Hammer Hanborg

Redo att transformera er marknadsföring?

Ta kontakt med Karin, så hjälper hon dig vidare.