Hyr KonsultHyr Konsult

Hyr en eller flera konsulter inom kommunikation och marknadsföring

Hållbar kompetensförsörjning är nyckeln till en långsiktigt konkurrenskraftig organisation. Hammer & Hanborgs rekryterare hjälper er med att kompetenssäkra organisationen för att ni ska kunna fortsätta leda utvecklingen in i framtiden. Vår syn på bemanning handlar om att säkerställa att er organisation är kompetenssäkrad för framtiden på alla nivåer, från young professionals till executives. Hammer & Hanborg hjälper er med konsulter inom kommunikation, marknadsföring, growth eller e-commerce.

Kontakta oss på info@hammerhanborg.com eller på telefon 08 459 03 50, så hjälper vi dig vidare eller gå in under vår sida Kontakt och hör av dig direkt till en av våra rekryterare inom bemanning.

Bemanning av spetskompetens inom marknad, kommunikation och digitalt

När det är bråttom, någon har plötsligt slutat, ett projekt behöver bemannas, vid barnledighet eller som en lösning under tiden som man rekryterar är den snabbaste och smidigaste lösningen att hyra in en konsult. Det kan också vara ett sätt att få tillgång till specifik spetskompetens utan att anställa på heltid. Många företag och organisationer kombinerar fast personal med att hyra personal som tillfälliga resurser för vissa perioder. Det här är något vi kommer se alltmer av när människor önskar ett mer flexibelt arbetsliv och fler kunder söker kostnadseffektiva lösningar.

Alltmer komplext yrkesområde kräver initierat kunskap 

Komplexiteten i vår nisch har ökat dramatiskt de senaste åren. Det är en följd av den ökade digitaliseringen, vilket lett till förändrade köpbeteenden och förändrade mönster kring hur vi söker och tar till oss information. Då är det är viktigt med en partner som verkligen kan sätta sig in i kundbehovet och bedöma kompetens hos kandidater. Samt har de rätta nätverket av tillgängliga personer.

Vi har snart trettio års erfarenhet som bemannings- och rekryteringsföretag inom vårt specialistområde marknad och kommunikation. Vi träffar och intervjuar ett stort antal kandidater och kunder inom vårt område. Genom våra årliga undersökningar och vår bok Framtidens Professionella Liv har vi inte bara kunskap om dagens arbetsmarknad och de krav som våra kunder ställer utan också god insikt i vilka nya kompetenser som krävs och vad som blir hett i framtiden.

Det är ingen hemlighet att det just nu är en stor konkurrens om de bästa kandidaterna. Med hjälp av vår goda insikt i kandidatmarknaden inom just vårt specialistområde och kanske branschens största räckvidd i sociala kanaler har vi betydligt enklare att hitta rätt person – snabbt. Vi har till exempel över 21.000 följare på LinkedIn.

Tack vare vår långa närvaro i vår nisch, är vi välkända i vår målgrupp på kandidatmarknaden. Det gagnar inte bara oss, utan även våra kunder när vi tar kontakt med intressanta kandidater. De vet att vi hör av oss om relevanta uppdrag hos våra uppskattade kundföretag. Våra kunder finns i en rad olika branscher inom privat sektor, offentlig verksamhet, organisationer och ideell sektor.

Hyr KonsultHyr Konsult

Specifik intervju för ditt uppdrag

Även om vi är väldigt nischade och har tillgång till många duktiga och tillgängliga specialister inom marknad och kommunikation, gör vi alltid en kompetensbaserad intervju för ett specifikt uppdrag. Ingen kund är den andra lik och inte heller den kompetens som behövs. Vårt specialistområde är i ständig utveckling och nya behov och kompetenser dyker hela tiden upp.  

Dagens behov är ofta så specifika att det krävs någon som har koll på specialistområdet. Oftast behöver vi bara några dagar för att hitta rätt person som kommer till er och gör nytta, dag ett. 

Hur det är att samarbeta med oss

Uthyrd konsult Jasminka FranicUthyrd konsult Jasminka Franic

From the very first contact with the Hammer&Hanborg team, it felt right! I was a ”person,” not only a ”CV” in their database, and this feeling continued all the time, from discussing different potential assignments to the final aim – signing the contract. When I started working as a consultant through Hammer&Hanborg, all the processes, from onboarding to regular monthly procedures, have been going smoothly. All my questions are answered quickly and efficiently. This consulting company makes me feel good about my skills and profession.

Jasminka Franic

Interim Editor Consultant,

Ericsson

Våra värderingar – hur vi hanterar kandidater och tar hand om våra medarbetare

Vi är en värderingsstyrd organisation och lever värderingarna varje dag. Redan när vi grundade Hammer & Hanborg bestämde vi att behandla våra kandidater och uthyrda konsulter lika bra som våra kunder. Och det har vi gjort. Vi vill att ett konsultuppdrag genom oss ska vara meriterande för fortsatt karriär. Samtidigt är det viktigt för oss att man får precis samma trygghet, vad gäller pensioner och försäkringar, som vid en fast anställning, något som inte gäller alla företag i vår bransch. Därför följer vi självklart vi branschens kollektivavtal. Nöjda medarbetare med schyssta villkor skapar också stabilitet. Vi bjuder också in våra konsulter till aktiviteter och kompetensutveckling där de också får möjlighet till erfarenhetsutbyten.  

Hammer Hanborgs värderingarHammer Hanborgs värderingar

Så funkar ett uppdrag genom oss

När du som kund kontaktar oss för ett specifikt behov är det i regel bråttom. Våra rekryteringskonsulter är seniora och har själva erfarenhet från vårt specialistområde. Hos oss är det samma personer som arbetar med såväl fasta rekryteringsuppdrag som tidsbegränsade hyruppdrag. Det garanterar kvalitet och att du som kund får ditt behov löst, oaktat om du behöver rekrytera till ett permanent behov eller om du behöver hyra in personal tidsbegränsat.

Vi gör en unik kompetensbaserad rekrytering för varje uppdrag och presenterar kandidater löpande, det kan vara en eller max tre. Hur fort vi hittar rätt person beror på om du själv har ett akut behov eller om du har några veckors framförhållning innan du behöver en resurs på plats. Vi gör gärna en tidplan samtidigt som vi bokar av tid tillsammans med dig för intervjuer hos er.

Vi jobbar kontinuerligt med att identifiera kandidater som vill jobba med tidsbegränsade projekt och träffar dagligen specialister inom vårt område. Det gör att vi snabbt hitta rätt person. Efter att vi identifierat lämpliga kandidater bokar vi in dem på intervju hos er.

När ni bestämt er för en kandidat som ni vill anlita för uppdraget bestämmer vi startdag och tecknar avtal med er. När vi kommit överens med dig och vår konsult skriver vi avtal och uppdraget kan starta.

Under uppdraget 

Vi vet av erfarenhet att en ordentlig introduktion är en avgörande framgångsfaktor. Vi vet också att alla parter tjänar på att tydliggöra förväntningar redan från start. När ni hyr in en konsult genom oss ansvarar ni för arbetsledningen och vi Hammer & Hanborg är arbetsgivare/leverantör av uppdraget.

Självklart är vi måna om att uppdraget fungerar som det ska både för er och för vår konsult. Därför gör vi regelbundna avstämningar med både dig och vår konsult. I många fall vet inte våra kunder hur länge de behöver hyra in en konsult från oss.

Kanske börjar man med 6 månader, men upptäcker att det finns ytterligare projekt för konsulten att jobba med. Då går det självklart fint att förlänga avtalet med oss förutsatt att konsulten också är intresserad av projektet.

Exempel på konsulter som kan börja hos er inom kort:

Hyr en KommunikationschefHyr en Kommunikationschef

Kommunikationschef

Tidigare Head of corporate communications Nordic på börsnoterat bolag. Gedigen erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete med internationella kopplingar.

  • Chef för medarbetare spridda i olika länder
  • Förberedande krishantering, utvecklat strategier för olika scenarier
  • Medieträning av talespersoner
  • Ansvar för PR och mediefrågor
Hyr en marknadschefHyr en marknadschef

Marknadschef

Ansvarig för all marknadskommunikation i det svenska bolaget inom en internationell koncern. Stort fokus på markering automation, planering och uppföljning av kampanjer och social media marketing. 

  • Analytisk förmåga
  • Målfokuserad
  • Budgetansvar
  • Ansvarig för marknadsplan/strategi
  • Vad ledare med personalansvar för 5-7 personer
  • Ansvarig för varumärkeskommunikationen
  • Erfarenhet av att sammanfoga marknadsavdelningen med försäljningsavdelningen - "smarketing"
Hyr en Social Media SpecialistHyr en Social Media Specialist

Social Media Specialist

Övergripande ansvarig för alla digital-/sociala mediekanaler. Ansvarig för att utveckla strategier med fokus på både marknadsföring och kommunikation.

  • Tagit fram e-handelsstrategi
  • Ansvarig för mål, analys och uppföljning
  • Initierat influencersamarbeten
  • Strategiskt varumärkesbyggande i sociala kanaler
  • Videoproduktion
Hyr en grafisk formgivareHyr en grafisk formgivare

Grafisk formgivare

Kreatör med affärsmässigt sinne. Van att omvandla värdegrund till design och kundupplevelser för bästa möjliga affärs- och verksamhetsnytta.

  • Producera både tryckt och digitalt grafiskt material
  • Skapar animeringar
  • Indesign, Illustrator, Photoshop och PremierPro
  • Strategiskt och operativt utformande av marknadsmaterial
  • Van att samarbeta med tryckerier och byråer

Kontakta oss